Veelgestelde vragen

Hoe verloopt een eerste afspraak en wat moet ik meenemen?

Indien u een verwijzing heeft van de huisarts of specialist dan verzoeken wij u die mee te nemen naar de eerste afspraak. Daarnaast verzoeken wij u een badlaken (handdoek) en uw identiteitsbewijs mee te nemen naar de eerste behandeling.

In eerste instantie worden uw persoonlijke gegevens bij ons genoteerd en volgt een intakegesprek. Hierbij worden uw klachten geïnventariseerd, rekening houdend met uw hulpvraag. Vervolgens doet de fysiotherapeut een lichamelijk onderzoek bij u om de oorzaak van uw klachten te achterhalen. Vervolgens zal de fysiotherapeut u meedelen wat zijn/haar idee is over uw klachten en wat (eventuele) fysiotherapeutische behandelmogelijkheden zijn. In overleg met u wordt dan een behandelplan opgesteld.

Hoe verloopt de declaratie bij mijn zorgverzekeraar?

Indien u aanvullend verzekerd bent voor fysiotherapie declareren wij uw behandeling rechtstreeks bij uw zorgverzekeraar. Hier hoeft u zelf niets voor te doen. Als wij een afwijzing krijgen van uw zorgverzekeraar, sturen wij u een factuur.

U bent zelf verantwoordelijk voor de betaling van de afgenomen behandelingen. Kijk dus vooraf goed of uw zorgverzekeraar uw behandelingen vergoed.

Kan ik ook zonder verwijzing terecht bij de fysiotherapeut?

Ja, u kunt tegenwoordig ook zonder verwijzing rechtstreeks bij de fysiotherapeut. Indien u geen verwijzing heeft en denkt dat fysiotherapie voor uw klachten geschikt is, zal de fysiotherapeut dit tijdens het eerste consult met u bespreken. Indien hij/zij verwacht dat fysiotherapie (in eerste instantie) toch niet geschikt is voor u, zal hij u terugverwijzen naar de huisarts.

Ik kan niet op de praktijk komen, kunnen jullie ook bij mij aan huis komen?

Indien u niet in staat bent op de praktijk te komen, omdat u niet mobiel bent of net geopereerd, komen we bij u aan huis. U dient dit door te geven bij het maken van een afspraak.

Hoe kan ik een afspraak maken, wijzigen of afzeggen?

Wij zijn elke werkdag telefonisch bereikbaar van 8.00-17.00u (0547-273893). Ook kunt u online een afspraak maken via de knop ‘online afspraak maken’ bovenaan op deze website.

Daarnaast kunt u ons ook mailen (info@flex-s.nl) of uw gegevens achterlaten op het contactformulier op deze website.